Субота, 30.11.2024, 22:37
Вітаю Вас Гість | RSS
Чат

Каталог файлів

Головна » Файли » Конспекти занять

Я добрий господар своїм речам
05.02.2018, 11:18

Конспект заняття з дітьми старшої групи на тему « Я добрий господар своїм речам»


Мета: Розвивати пам´ ять,увагу,уяву,логічне  мислення,мовлення. Розвивати прагнення дітей діяти самостійно та творчо  Учити дітей виявляти дбайливе ставлення до предметів ужитку (одяг,взуття,меблів, іграшок,книги); уточнити знання про те, як потрібно доглядати за своїми речами; розширювати особистий досвід, виховувати бережливість, самостійність, відповідальність. Закріплення словника згідно теми.

Матеріал: брудні черевики,картинки із зображенням речей --  помічників у догляді за предметами вжитку;картинки із зображенням речей і місце їх зберігання; картинки із зображенням ретельного і недбайливого догляду за речами, картки на розвиток уваги та уяви; музика для фізхвилинки.  Герой – Незнайка.

Вид заняття: підгрупове;                                      Тип заняття: тематичне.


ХІД ЗАНЯТТЯ

Вихователь заносить до групи старі, брудні черевики.

Вихователь. Діти! Сьогодні, коли я йшла до дитячого садка, то почула чийсь плач, заглянула під кущик і побачила ці че­ревики, які гірко плакали. Діти, як ви гадаєте, чому вони плакали? (Вони втекли від господаря, який за ними не доглядав, не оберігав їх.)

    Так, вони втекли від свого господаря і їм дуже сумно. Ви, можливо, пам'ятаєте, від кого ще тікали речі? (Від Федори, від хлопчика у вірші «Мийдодир»). Чому? (За ним не доглядали належним чином.)

    Діти, є речі, якими користуються всі, а є речі тільки певної людини. Про яку річ можна сказати «моя»? (Одяг, взуття, іграшки, речі особистої гігієни) Чому їх називають особистими? (Вони належать тільки комусь одному, певній особі.)

До групи заходить Незнайко.

Незнайко. Добрий день, діти! Ви не ба­чили моїх черевиків? Та ось вони! Чому це вони втекли від мене?

Вихователь. Діти, поясніть Незнайко­ві, чому від нього втекли черевики. (Він за ними не доглядав, поводився з ними не береж­ливо, не ставив на своє місце.)

Незнайко. Ви такі розумні! А ви знаєте місце своїм речам? Де має знаходитися одяг, взуття? іграшки? книги?

Вихователь. Пограймо у гру «Знайди місце кожній речі»!

Діти об'єднуються у підгрупи і розкладають картинки із зображенням речей до картинок із зображенням місця їх зберігання (одяг — у шафу, взуття — на поличку, кни­ги — у книжкову шафу).

Вихователь (провокує дітей). Чому ти поклав цю річ сюди? Я вважаю, що її потріб­но покласти в інше місце! (Діти доводять, що вони правильно поклали.)

    Молодці, малята! Добре знаєте місце своїм речам. Незнайко, а ти запам'ятав, яке місце має кожна річ?

Незнайко. Так! Я бачу, що ваші діти дуже самостійні, самі вміють складати речі на своє місце. Дякую вам, що навчили мене! Іі. Соціально-моральнии блок (нормотворча робота)

Вихователь. Діти, як ви вважаєте, чи просто було створити ті речі, які вам на­лежать? (Відповіді дітей.) Так, щоб ви могли ходити в гарній сукні чи сорочці, у зручному взутті, щоб могли гратися іграшками і читати книжки, багато людей доклали багато зусиль. На вашу думку, як потрібно ставитися до всіх цих речей? (Берегти їх, бути дбайливими тощо.) Пропоную зараз разом придумати правила по догляду за речами. Незнайко, а ти послухай!

Правила догляду за одягом

    Бути охайним, не забруднювати одяг.

    Не рвати його, коли граєшся або роздяга­єшся.

    Завжди складати одяг на місце.

    Своєчасно його прати й прасувати.

Правила догляду за взуттям

    Не бити взуттям камінці та інші тверді речі.

    Намагатися обходити калюжі, не замочу­вати взуття, а мокре взуття просушувати.

    За потреби протирати його вологою ган­чіркою.

    Чистити спеціальною щіткою і кремом для взуття.

    Зберігати у відведеному місці.

Правила догляду за книгами

    Мити руки перед тим, як брати їх до рук.

    Не загинати сторінки.

    Не малювати в книжці.

    Не читати книжку під час їжі.

Правила догляду за іграшками.

    Класти іграшки на місце після того, як по­граєшся.

    Не кидати іграшки на підлогу, щоб вони не билися.

    Не залишати іграшки під ногами, щоб на них не наступили.

    Не ламати іграшки.

Вихователь. Молодці, діти! Ви придумали гарні правила догляду за речами. Ці правила пам'ятайте завжди і намагайтеся їх дотримуватися, тоді про вас говоритимуть, що ми бережливі господарі своїх речей.

 Фізкультхвилинка

Вихователь. Діти, відпочиньмо і по­граємо в гру «Покажи дію»!

Під музику діти бігають, коли музика зу­пиняється, вони повинні продемонструвати дію за інструкцією вихователя (зашити, ви­прати, випрасувати одяг; почистити чере­вики, одяг; відремонтувати стільчик).

Вихователь. Молодці! Які предмети

допомагають доглядати за речами? Пограй­мо в гру «Речі-помічники».

Дітям роздають картинки із зображен­ням предметів. Вони уявляють себе цим предметом і говорять від їх імені.

Діти (по черзі):

    Я — голка, я зашиваю одяг.

    Я — праска, я прасую одяг.

    Я — щітка, я чищу взуття.

    Я — пральна машинка, я перу одяг.

— Я — молоток, я ремонтую взуття.

Вихователь. Діти, а які неприємності з одягом та взуттям іноді змушують вас за­смутитися? Чи відчуваєте ви свою провину, якщо у вас, наприклад, відірвався ґудзик, за­бруднилася сукня, порвалися штанці? Як мож­на виправити цю ситуацію? (Відповіді дітей.) А як ви вважаєте, коли речі доглянуті, чисті, охайні, красиві, вони вам удячні за це? На дошці картинки із різними ситуаціями. (На картинках зображені ситуації ретельного і недбалого ставлення господарів до речей.) Які почуття вони у вас викликають?

Молодці! Ви добре все зрозуміли!

    Молодці, діти! Тепер утворіть, будь ласка, коло. Погляньте на себе. Чи дбайливі ви господарі своїх речей? (Відповіді дітей.)

    Чи знаєте ви правила догляду за реча­ми, а також предмети догляду за ними?

    Чи зможете ви відкрити «Школу дбай­ливого господаря?

    Чого ви зможете навчити там інших?

    Нехай кожний із вас подумки скаже: «Я дбайливий господар своїм речам, тому що,.,» (Діти завершують речення.)

    А тепер всі разом скажемо: «Ми — дбайливі господарі!».

Категорія: Конспекти занять | Додав: Askon
Переглядів: 2264 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук на сайті
Статистика
 

Copyright MyCorp © 2024
uCoz