Конспект заняття з дітьми старшої групи на тему « Я добрий господар своїм речам»
Мета: Розвивати пам´ ять,увагу,уяву,логічне мислення,мовлення. Розвивати прагнення дітей діяти самостійно та творчо Учити дітей виявляти дбайливе ставлення до предметів ужитку (одяг,взуття,меблів, іграшок,книги); уточнити знання про те, як потрібно доглядати за своїми речами; розширювати особистий досвід, виховувати бережливість, самостійність, відповідальність. Закріплення словника згідно теми.
Матеріал: брудні черевики,картинки із зображенням речей -- помічників у догляді за предметами вжитку;картинки із зображенням речей і місце їх зберігання; картинки із зображенням ретельного і недбайливого догляду за речами, картки на розвиток уваги та уяви; музика для фізхвилинки. Герой – Незнайка.
Вид заняття: підгрупове; Тип заняття: тематичне.
ХІД ЗАНЯТТЯ
Вихователь заносить до групи старі, брудні черевики.
Вихователь. Діти! Сьогодні, коли я йшла до дитячого садка, то почула чийсь плач, заглянула під кущик і побачила ці черевики, які гірко плакали. Діти, як ви гадаєте, чому вони плакали? (Вони втекли від господаря, який за ними не доглядав, не оберігав їх.)
Так, вони втекли від свого господаря і їм дуже сумно. Ви, можливо, пам'ятаєте, від кого ще тікали речі? (Від Федори, від хлопчика у вірші «Мийдодир»). Чому? (За ним не доглядали належним чином.)
Діти, є речі, якими користуються всі, а є речі тільки певної людини. Про яку річ можна сказати «моя»? (Одяг, взуття, іграшки, речі особистої гігієни) Чому їх називають особистими? (Вони належать тільки комусь одному, певній особі.)
До групи заходить Незнайко.
Незнайко. Добрий день, діти! Ви не бачили моїх черевиків? Та ось вони! Чому це вони втекли від мене?
Вихователь. Діти, поясніть Незнайкові, чому від нього втекли черевики. (Він за ними не доглядав, поводився з ними не бережливо, не ставив на своє місце.)
Незнайко. Ви такі розумні! А ви знаєте місце своїм речам? Де має знаходитися одяг, взуття? іграшки? книги?
Вихователь. Пограймо у гру «Знайди місце кожній речі»!
Діти об'єднуються у підгрупи і розкладають картинки із зображенням речей до картинок із зображенням місця їх зберігання (одяг — у шафу, взуття — на поличку, книги — у книжкову шафу).
Вихователь (провокує дітей). Чому ти поклав цю річ сюди? Я вважаю, що її потрібно покласти в інше місце! (Діти доводять, що вони правильно поклали.)
Молодці, малята! Добре знаєте місце своїм речам. Незнайко, а ти запам'ятав, яке місце має кожна річ?
Незнайко. Так! Я бачу, що ваші діти дуже самостійні, самі вміють складати речі на своє місце. Дякую вам, що навчили мене! Іі. Соціально-моральнии блок (нормотворча робота)
Вихователь. Діти, як ви вважаєте, чи просто було створити ті речі, які вам належать? (Відповіді дітей.) Так, щоб ви могли ходити в гарній сукні чи сорочці, у зручному взутті, щоб могли гратися іграшками і читати книжки, багато людей доклали багато зусиль. На вашу думку, як потрібно ставитися до всіх цих речей? (Берегти їх, бути дбайливими тощо.) Пропоную зараз разом придумати правила по догляду за речами. Незнайко, а ти послухай!
Правила догляду за одягом
Бути охайним, не забруднювати одяг.
Не рвати його, коли граєшся або роздягаєшся.
Завжди складати одяг на місце.
Своєчасно його прати й прасувати.
Правила догляду за взуттям
Не бити взуттям камінці та інші тверді речі.
Намагатися обходити калюжі, не замочувати взуття, а мокре взуття просушувати.
За потреби протирати його вологою ганчіркою.
Чистити спеціальною щіткою і кремом для взуття.
Зберігати у відведеному місці.
Правила догляду за книгами
Мити руки перед тим, як брати їх до рук.
Не загинати сторінки.
Не малювати в книжці.
Не читати книжку під час їжі.
Правила догляду за іграшками.
Класти іграшки на місце після того, як пограєшся.
Не кидати іграшки на підлогу, щоб вони не билися.
Не залишати іграшки під ногами, щоб на них не наступили.
Не ламати іграшки.
Вихователь. Молодці, діти! Ви придумали гарні правила догляду за речами. Ці правила пам'ятайте завжди і намагайтеся їх дотримуватися, тоді про вас говоритимуть, що ми бережливі господарі своїх речей.
Фізкультхвилинка
Вихователь. Діти, відпочиньмо і пограємо в гру «Покажи дію»!
Під музику діти бігають, коли музика зупиняється, вони повинні продемонструвати дію за інструкцією вихователя (зашити, випрати, випрасувати одяг; почистити черевики, одяг; відремонтувати стільчик).
Вихователь. Молодці! Які предмети
допомагають доглядати за речами? Пограймо в гру «Речі-помічники».
Дітям роздають картинки із зображенням предметів. Вони уявляють себе цим предметом і говорять від їх імені.
Діти (по черзі):
Я — голка, я зашиваю одяг.
Я — праска, я прасую одяг.
Я — щітка, я чищу взуття.
Я — пральна машинка, я перу одяг.
— Я — молоток, я ремонтую взуття.
Вихователь. Діти, а які неприємності з одягом та взуттям іноді змушують вас засмутитися? Чи відчуваєте ви свою провину, якщо у вас, наприклад, відірвався ґудзик, забруднилася сукня, порвалися штанці? Як можна виправити цю ситуацію? (Відповіді дітей.) А як ви вважаєте, коли речі доглянуті, чисті, охайні, красиві, вони вам удячні за це? На дошці картинки із різними ситуаціями. (На картинках зображені ситуації ретельного і недбалого ставлення господарів до речей.) Які почуття вони у вас викликають?
Молодці! Ви добре все зрозуміли!
Молодці, діти! Тепер утворіть, будь ласка, коло. Погляньте на себе. Чи дбайливі ви господарі своїх речей? (Відповіді дітей.)
Чи знаєте ви правила догляду за речами, а також предмети догляду за ними?
Чи зможете ви відкрити «Школу дбайливого господаря?
Чого ви зможете навчити там інших?
Нехай кожний із вас подумки скаже: «Я дбайливий господар своїм речам, тому що,.,» (Діти завершують речення.)
А тепер всі разом скажемо: «Ми — дбайливі господарі!».
|